Shiatsu

Shiatsu is een manuele therapie met honderd jaar geschiedenis. Een therapie die druk met duimen en handpalmen toepast op bepaalde punten van het lichaam, onregelmatigheden corrigeert, gezondheid onderhoudt en verbetert, bijdraagt tot het verhelpen van diverse ziekten en de zelfgenezende werking van het organisme activeert.

De effecten van shiatsu

– Maakt de huid soepel.
– Stimuleert de bloedsomloop.
– Versoepelt de spieren.
– Verbetert de spijsverteringsfuncties.
– Brengt in evenwicht de functies van het zenuwstelsel.

Na een shiatsu-sessie waarin de spieren door handen zijn bewerkt is het rekken van deze spieren een ideale aanvulling. Een van de belangrijkste punten van shiatsu is dat altijd het hele lichaam behandeld wordt. Een shiatsu-behandeling leidt de patiënt naar een rustige, diepe buikademhaling en brengt het autonome zenuwstelsel in evenwicht.
Shiatsu is de geneeskunde van het derde millennium met een schitterende formule voor preventie. We hebben het hier over de geneeskunde van de 21e eeuw.

De beste graadmeter van een goede gezondheid is dat we ons uitgerust voelen als we ’s morgens opstaan en met energie aan de nieuwe dag beginnen.
De mens moet volgens zijn bioritme leven en zijn  gezondheidsniveau handhaven, zodat hij voldoende gevoelig blijft om signalen die het lichaam hem geeft te herkennen en tijdig te reageren op symptomen.

Indicaties voor shiatsu.

In grote lijnen kunnen we met shiatsu veel aandoeningen behandelen. Zoals hoofdpijn, migraine, spit, ischias, whiplash, slapeloosheid, menstruatieklachten, hoge bloeddruk, lage bloeddruk,  frozen schouders, stress, psychosomatische klachten, hartaandoeningen, duizeligheid en evenwichtsstoornissen, opvliegers, neuralgie bronchiale astma en ademhalingsziekten.

Shiatsu is de uitstekende therapie om het lichaam op natuurlijk wijze te stimuleren.